Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2007

Δεν υπάρχει περιθώριο πλέον...

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ

ΑΝΑΜΟΝΗΣ

Συνάδελφοι,

Από την αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς και μετά τις απαραίτητες για τον κατευνασμό του φοιτητικού κινήματος, ενέργειες του Στυλιανίδη υπάρχει το ερώτημα και στους φοιτητές τι γίνεται με το νέο Νόμο Πλαίσιο και αν αφού ψηφίστηκε εφαρμόζεται ή «παγώνει», τι θα κάνουμε εμείς και πως θα αντιδράσει το φοιτητικό κίνημα απέναντι σε αυτή την κατάσταση. Το ερώτημα αυτό πλέον παύει να υφίσταται και η κατάσταση γίνεται ξεκάθαροι. Ο νόμος εφαρμόζεται…

Η εκπαιδευτική αναδιάρθρωση που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, υπό τις επιταγές της ΕΕ σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, έχουν ως στόχο την πλήρη υπαγωγή της παιδείας στις ανάγκες του κεφαλαίου και της αγοράς. Αγωνίζονται εδώ και χρόνια με όλα τα μέσα για την εναρμόνιση των ελληνικών ΑΕΙ- ΤΕΙ με το εξωτερικό, για τη λειτουργία του ΚΕΧΑΕ (Κοινός Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης) προωθώντας και υλοποιώντας πλήρως τις διακηρύξεις τις Μπολόνια, της Πράγας και του Βερολίνου για μια εκπαιδευτική αναδιάρθρωση που θα δημιουργήσει ένα συνολικά νέο τοπίο στο πανεπιστήμιο αλλά και την εργασία.

«Εμπρός για της γενιάς μας τα Πολυτεχνεία» φώναζαν οι φοιτητές και εργαζόμενοι που βρέθηκαν στο δρόμο του αγώνα ενάντια στην κυβερνητική πολιτική. Εφαλτήριο για νέους, μαζικούς και νικηφόρους αγώνες μπορεί, πρέπει και επιδιώκουμε να αποτελέσει ο φετινός κόμβος-μνήμη της εξέγερσης. Η επίθεση στα ασφαλιστικά, εργασιακά και δημοκρατικά δικαιώματα των σημερινών και αυριανών εργαζομένων, παρά τις επικλήσεις για ‘’ήπιο διάλογο’’ και για την ‘’αναγκαιότητα των μεταρρυθμίσεων’’, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση, υπό την φαινόμενη πίεση που δέχεται προβάλλει ένα ‘’χαλαρό’’ και ‘’ήπιο’’ πρόταγμα, είναι εκείνη η τομή που συμπυκνώνει όλη την αντιδραστική πολιτική της.

Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Ν.Ν.Π. ΣΤΑ ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ …

Δεν έχουν περάσει παρά μόνο λίγοι μήνες από την ψήφιση του Ν.Ν.Π. και η νεοεκλεχθείσα κυβέρνηση ξεκινάει το νέο της διπλωματικό έργο, με έναν δήθεν ανοικτό διάλογο με την πανεπιστημιακή κοινότητα (βλ. πρυτάνεις, σύγκλητοι), ενώ ταυτόχρονα με προεδρικά διατάγματα περνάει μία-μία τις διατάξεις του νόμου αυτού, με σκοπό την πλήρη και οριστική μακροπρόθεσμη καθιέρωσή του.

Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε αντιμέτωποι με το θέμα των δωρεάν συγγραμμάτων, που μόνο δωρεάν δεν είναι, αφού με το διάταγμα 226/2007 που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως στις 20/11/2007 γίνεται άμεσα αντιληπτός ο περιορισμός της δωρεάν παροχής συγγραμμάτων στη φοιτητιώσα νεολαία. Συγκεκριμένα, το διάταγμα αυτό αναφέρει τα εξής:

  • «οι φοιτητές των ΑΕΙ…. έχουν το δικαίωμα δωρεάν προμήθειας και επιλογής ενός διδακτικού συγγράμματος για κάθε διδασκόμενο υποχρεωτικό ή επιλεγόμενο μάθημα του προγράμματος σπουδών…»
  • «…αν οι φοιτητές ή σπουδαστές επιλέξουν περισσότερα επιλεγόμενα μαθήματα από όσα απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου, το δικαίωμα δωρεάν προμήθειας και επιλογής συγγραμμάτων δεν επεκτείνεται και στα επιπλέον μαθήματα που επέλεξαν κι εξετάστηκαν οι φοιτητές ή σπουδαστές, ακόμη και αν αυτά υπολογίζονται για τη λήψη του πτυχίου.»
  • «…οι γενικές συνελεύσεις Τμημάτων συντάσσουν….τον συνολικό κατάλογο συγγραμμάτων που προτείνεται να διανεμηθούν κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.»
  • «οι φοιτητές ή σπουδαστές δικαιούνται να επιλέξουν μέσα από το συνολικό κατάλογο προτεινόμενων συγγραμμάτων ένα διδακτικό σύγγραμμα για κάθε υποχρεωτικό και επιλεγόμενο μάθημα του προγράμματος σπουδών. Επιλογή δεύτερου συγγράμματος για το ίδιο μάθημα δεν επιτρέπεται ακόμη και αν ο φοιτητής ή σπουδαστής δεν επέλεξε κανένα από τα προτεινόμενα διδακτικά συγγράμματα…»

Μέσα από τις διατάξεις αυτές γίνεται εμφανής η στοχευμένη σταδιακή και ολοκληρωτική μείωση του δωρεάν χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης στα Πανεπιστήμια. Ο φοιτητής, που μέχρι πρότινος δικαιούταν το μέγιστο αριθμό συγγραμμάτων για την ικανοποίηση των σκοπών του μαθήματος αλλά και για μια ολοκληρωμένη και σφαιρική γνώση και μόρφωση, πλέον περιορίζεται σε ένα και μοναδικό σύγγραμμα για το κάθε μάθημα το οποίο θα επιλέγεται από τον ίδιο. Ακόμα και αυτό το ένα σύγγραμμα, θα «καλύπτει το κατά το δυνατόν ολόκληρο ή το μεγαλύτερο μέρος της ύλης και του περιεχομένου του μαθήματος», ουσιαστικά όμως δεν θα εξασφαλίζει τη συνολική κάλυψη ολόκληρης της εξεταστέας ύλης. Το γεγονός αυτό δημιουργεί ελλείμματα, αφού σκοπός της εκπαίδευσης δεν θα πρέπει να είναι η τυπική παροχή στείρας γνώσης, αλλά η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πρόσβαση των φοιτητών και όλης κοινωνίας σε ένα ευρύ φάσμα γνώσης που σκοπό θα έχει την ενίσχυση της κριτικής σκέψης, που τόσο πολύ υστερούμε από τα μαθητικά μας χρόνια.

Ο αγώνας ενάντια σε τέτοιου είδους πολιτικές είναι και θα πρέπει να είναι αγώνας διαρκείας. Οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών έχουν κατ’ επανάληψη αποδείξει ποια είναι τα μεγαλόπνοα σχέδιά τους για την παιδεία σε όλες τις βαθμίδες της. Το φοιτητικό κίνημα, από την άλλη, έχει αποδείξει ότι όλα αυτά δεν τα βλέπει παθητικά. Έχει αποδείξει τις δυνατότητές του, έχει αποδείξει ότι καμία καταστολή και καμία κάμερα δε μπορεί να το καταπνίξει. Δεν παραιτούμαστε, αντιπαλεύουμε! Δε ζητάμε, διεκδικούμε! Δωρεάν συγγράμματα, δωρεάν παιδεία, εξασφαλισμένες ελευθερίες και άσυλο, για μια παιδεία που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλης της κοινωνίας.

Να μην αφήσουμε να περάσει η κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων, λαϊκή κατάκτηση από τους αγώνες της εποχής του δολοφονημένου φοιτητή Σωτήρη Πέτρουλα.

Είναι φανερό ότι αυτή όπως και οι άλλες διατάξεις του νέου νόμου πλαίσιο διαμορφώνουν ένα ασφυκτικό παρόν (χωρίς άσυλο και συγγράμματα, αλλά με διαγραφές, manager και τετραετή επιχειρησιακά προγράμματα) για τους φοιτητές και ένα ζοφερό εργασιακό μέλλον. Ο αγώνας ενάντια στην αντιεκπαιδευτική τους πολιτική είναι διαρκείας και πρέπει να κλιμακωθεί.

…Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ

ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Κεντρικός στόχος των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων που με συνέπεια προωθούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ στα πλαίσια των κατευθύνσεων της Μπολόνια και Λισσαβόνα αποτελεί η παραγωγή ενός νέου μοντέλου εργαζομένου. Στόχος είναι ένας απόφοιτος μιας χρήσης, χωρίς επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα κατοχυρωμένα στο πτυχίο. Ένας απόφοιτος κάτοχος ενός ατομικού φακέλου προσόντων που θα βιώνει ένα αέναο κυνήγι πιστωτικών μονάδων μέσα στο φαύλο κύκλο της ημιαπασχόλησης-ανεργίας- επανακατάρτισης. Τη δημιουργία της γενιάς των 700 Ευρώ. Πτυχή της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης είναι και η αξιολόγηση η οποία αρχίζει να εφαρμόζεται στο Π.Θ. αφού οι Γενικές Συνελεύσεις Τμημάτων ειδικά της Πολυτεχνικής στον Βόλο θα κληθούν μέχρι τον Φλεβάρη να αποφασίσουν για το αν και πως θα εφαρμόσουν τον ήδη ψηφισμένο νόμο της αξιολόγησης.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΩΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ

Η αξιολόγηση αποτελεί μοχλό πίεσης για την περαιτέρω και συνολική αναδιάρθρωση του πανεπιστημίου. Η κατηγοριοποίηση πτυχίων και σχολών και η συνεχής πιστοποίηση των δεξιοτήτων φοιτητών και αποφοίτων είναι ζήτημα πρώτης προτεραιότητας καθότι αναγκαία για τη λειτουργία μιας διαδικασίας ανταγωνισμού μεταξύ ιδρυμάτων και φοιτητών. Πιο συγκεκριμένα, η αξιολόγηση και η μορφή της η οποία έχει συνταχθεί στο νομοσχέδιο δημιουργούν μία κατηγοριοποίηση των πτυχίων και των σχολών σύμφωνα με το ακόλουθο πρότυπο: η αξιολόγηση πρώτον δεν γίνεται σύμφωνα με τα κριτήρια που θα ήταν θεμιτό αυτή να γίνει. Γίνονται μόνο με κριτήρια τα οποία θέτουν οι κοινωνικοί εταίροι που δεν είναι άλλοι από πολλές εταιρίες που έχουν διαβλέψει την πολύ αξιόλογη «αγορά» της εκπαίδευσης και έχουν ορμήξει σε αυτήν. Επίσης, τα κριτήρια αυτά ουδέποτε εγκρίθηκαν από την φοιτητική και ακαδημαϊκή κοινότητα. Η αξιολόγηση αυτή κατηγοριοποιεί τις σχολές άρα και τα πτυχία άρα και τα εργασιακά μας δικαιώματα άρα και το εργασιακό μας μέλλον, το οποίο βέβαια δεν μπορεί να διαφοροποιηθεί πολύ από την μαύρη, ανασφάλιστη, ελαστική και αβέβαιη εργασία μας. Με την έννοια αυτή, το πτυχίο της χωροταξίας Βέροιας μπορεί να έχει μεγαλύτερη αξία και περισσότερα εργασιακά δικαιώματα αφού θα έχει άλλο πρόγραμμα σπουδών ή θα έχει εισέλθει στην αγκαλιά κάποιας πολυεθνικής κι έτσι τα πτυχία των χωροτακτών στην Ελλάδα από τώρα που είναι ενιαία(δηλαδή και οι δύο σχολές έχουν τα ίδια δικαιώματα τα οποία είναι και εξαιρετικά περικομμένα) θα διασπαστούν και το πτυχίο του μηχανικού χωροταξίας Α.Π.Θ.(της Βέροιας) θα είναι ισχυρότερο από το πτυχίο του μηχανικού χωροταξίας Π.Θ.

Αυτές είναι μερικές από τις συνέπειες της εφαρμογής του νόμου για την αξιολόγηση που μόνο ως αρνητικές μπορούν να χαρακτηρισθούν. Το φοιτητικό κίνημα θα πρέπει να δώσει την απάντησή του και πάλι προσπαθώντας σε κάθε τμήμα και σε κάθε σχολή να σταματήσει την εφαρμογή του νόμου για την αξιολόγηση που θα προσπαθηθεί να γίνει από την πλευρά του αστικού μπλοκ εξουσίας σε μια προσπάθεια ολοκληρωτικής εφαρμογής της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης σε όλα τα στάδια της εκπαίδευσης.

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ:

ü Δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους.

ü Ενιαία, ισχυρά πτυχία, με όλα τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτά.

ü Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο, χωρίς διασπάσεις, ειδικεύσεις, κατατμήσεις

ü Ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν

ü Λιγότερη δουλειά, μόνιμη και σταθερή για όλους, αύξηση των αποδοχών, με πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας.

ü Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα με μείωση των εισφορών και αύξηση των συντάξεων

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

* Κατάργηση των Κ.Ε.Σ., Κ.Ε.Κ., Ι.Ε.Κ.και της οδηγίας 36/05

* Ανατροπή του νόμου-πλαίσιο, καμία σκέψη για την εφαρμογή αυτού αλλά και διάφορων πτυχών του

* Όχι στις αντιδραστικές αλλαγές στο ασφαλιστικό, τις συντάξεις πείνας και τα εξοντωτικά όρια

* Κατάργηση των νόμων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ [Ρέππα-Σιούφα] για το ασφαλιστικό

* Οι νόμοι για ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΙΔΒΕ, ΔΟΑΤΑΠ να καταργηθούν

* Καμία αναθεώρηση του άρθρου 16 και συνολικά του Συντάγματος

Εμπρός για ένα καυτό χειμώνα…για τον χειμώνα της νικηφόρας έκβασης του φοιτητικού κινήματος που βλέπει ως μόνο μέλλον του νόμου πλαίσιο την ανατροπή του



ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ,

ΤΡΙΤΗ 11/12, 13.00, ΑΜΦ


ΧΩΡΟΑΤΑΞΙΑ Ε.Α.Α.Κ

Δεν υπάρχουν σχόλια: