Πέμπτη 29 Μαρτίου 2007

Πλαίσιο 26.6.06

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΜΧΠΠΑ
«Είστε κακοπροαίρετοι και υποκινούμενοι» δήλωνε την προηγούμενη εβδομάδα προς τους φοιτητές η Μ. Γιαννάκου, αφού κάνετε καταλήψεις με βάση φήμες για το νόμο πλαίσιο και δεν περιμένετε να δείτε τις προτάσεις της κυβέρνησης. Η παρουσίαση τελικά του νομοσχεδίου «για τις αλλαγές του θεσμικού πλαισίου για τη δομή και τη λειτουργία των ΑΕΙ» την Τετάρτη που μας πέρασε δεν επιβεβαίωσε απλά τις φήμες για την αντιδραστική κατεύθυνση των αλλαγών, αλλά τις ξεπέρασε κατά πολύ. Επομένως το φοιτητικό κίνημα δικαιώθηκε και απέναντι σε αυτούς που προσπαθούσαν να το περιορίσουν με το επιχείρημα ότι η επιτροπή 8 σοφών και το ΕΣΥΠ, δεν αποτελούν όργανα της κυβέρνησης και ότι οι θέσεις της, θα διαφέρουν από τα πορίσματα των προηγούμενων. Συνοπτικά τα βασικά σημεία του προσχεδίου αφορούν:
- Ακαδημαϊκές Ελευθερίες και Άσυλο. «Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωρίζεται έναντι οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών ελευθεριών και για την προστασία του δικαιώματος στη γνώση, τη μάθηση και την εργασία όλων ανεξαιρέτως των μελών των ΑΕΙ», αναφέρει το άρθρο 3 του νέου νόμου. Διατύπωση που συνιστά ουσιαστική κατάργηση του ασύλου. Το άσυλο πλέον δεν θα ανήκει σε όλο το λαό, αλλά θα αφορά μόνο τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Ακόμα οποιαδήποτε κινητοποίηση εντός του πανεπιστημιακού χώρου θα θεωρείται παράνομη αφού θα παραβιάζει το δικαίωμα στη γνώση, τη μάθηση και την εργασία οποιουδήποτε διαφωνεί με αυτή. Αρμόδιο όργανο πλέον για το ζήτημα ασύλου δεν είναι η Επιτροπή Ασύλου, αλλά το Πρυτανικό Συμβούλιο, το οποίο θα παίρνει απόφαση πλειοψηφικά, αναιρώντας έτσι τη δυνατότητα των φοιτητών να αρνούνται ενδεχόμενη άρση του.
- Περιορισμός του χρόνου φοίτησης και εντατικοποίηση. Μια σειρά μέτρων δημιουργούν ένα ασφυκτικό πλαίσιο παρακολούθησης των σπουδών από τους φοιτητές. Ορίζεται ανώτατο όριο φοίτησης ο ελάχιστος αριθμός των εξαμήνων, προσαυξημένος κατά 50%. Μετά από αυτό το όριο ο φοιτητής χάνει την φοιτητική του ιδιότητα. Ορίζονται από τις Γενικές Συνελεύσεις Τμήματος υποχρεωτικά «προαπαιτούμενα» μαθήματα, τα οποία αν δεν περάσει ο φοιτητής δεν μπορεί να συνεχίσει τις σπουδές του. Ορίζεται σαν χρόνος ολοκλήρωσης ενός εξαμήνου οι 13 διδακτέες εβδομάδες, διαφορετικά χάνεται το εξάμηνο ενώ απαγορεύει και η μεταφορά των εξεταστικών περιόδων.
- Ανταποδοτικές υποτροφίες και εκπαιδευτικά δάνεια. Το πρόβλημα της σίτισης και της στέγασης και της ενίσχυσης των φτωχότερων φοιτητών, το υπουργείο το λύνει με ανταποδοτικές υποτροφίες και εκπαιδευτικά δάνεια, με την προϋπόθεση της επιτυχίας εξέτασης όλων των μαθημάτων. Οι υποτροφίες και τα δάνεια βέβαια, δε θα είναι τζάμπα, το πανεπιστήμιο θα ξεπληρώνεται με την απλήρωτη εργασία των φοιτητών μέσα στα πανεπιστήμια που θα εργάζονται σε καθεστώς μερικής απασχόλησης μέχρι 40 ώρες.
- Ακαδημαϊκά – αναπτυξιακά προγράμματα και οικονομικοί διευθυντές. Τα ιδρύματα οφείλουν να παρουσιάζουν κάθε τέσσερα χρόνια ένα συνολικό αναπτυξιακό πρόγραμμα που θα αφορά τα πάντα σχετικά με τη λειτουργία των πανεπιστημίων. Το υπουργείο ορίζεται ως εξωτερικός ελεγκτής αυτής της διαδικασίας το οποίο διορίζει και οικονομικούς διευθυντές (μάνατζερ) για να φέρουν εις πέρας το αναπτυξιακό πρόγραμμα των πανεπιστημίων.

Το σύνολο αυτών των αλλαγών έχει τους εξής άξονες:
· Το χτύπημα και την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Οι αλλαγές στην εκπαίδευση σε συνδυασμό με τις αλλαγές στην εργασία (κατάργηση 8ώρου, ιδιωτικοποιήσεις, χτύπημα σε μισθούς και συντάξεις) αποτελούν μια αντιδραστική εξέλιξη για του εργαζόμενους, τόσο τους σημερινούς, όσο και τους αυριανούς αποφοίτους. Προωθείται η αποσύνδεση πτυχίου- εργασιακών και επαγγελματικών δικαιωμάτων, η εξατομίκευση του φοιτητή και του εργαζόμενου που δεν θα διαπραγματεύεται συλλογικά τους όρους εργασίας του (πιστωτικές μονάδες, συμπλήρωμα διπλώματος, ατομικός φάκελος προσόντων). Ταυτόχρονα η διάσπαση σχολών και γνωστικών αντικειμένων, και η ύπαρξη αποφοίτων πολλών ταχυτήτων (δημόσια- ιδιωτικά πανεπιστήμια- ΚΕΣ- ΙΕΚ…) οξύνει των ανταγωνισμό μεταξύ των εργαζομένων και πιέζει όλους προς χειρότερους όρους εργασίας.
· Η κατάργηση του Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η επιχειρηματική λειτουργία του πανεπιστημίου. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση μετατρέπεται σε επένδυση και αντικείμενο κερδοφορίας για το κράτος και τους ιδιώτες. Εντείνονται οι ταξικοί φραγμοί μέσα από την επιβολή διδάκτρων, την κατάργηση της φοιτητικής μέριμνας (εστίες, λέσχες, μεταγραφές…) πετώντας έξω από τα πανεπιστήμια πλατιά κομμάτια των λαϊκών οικογενειών. Προωθείται η απλήρωτη εργασία μέσα από ανταποδοτικές υποτροφίες, projects κ.α. Πλέον επιχειρηματικά συμφέροντα θα καθορίζουν την έρευνα και τη γνώση που θα παράγεται στα εκπαιδευτικά ιδρύματα προφανώς με βάση τα δικά τους συμφέροντα και όχι της κοινωνίας. Τέλος προωθείται η επιβολή manager, που θα διευθύνει το πανεπιστήμιο- επιχείρηση.
· Η πειθάρχηση του φοιτητικού κινήματος και η εντατικοποίηση του ρυθμού σπουδών. Η ουσιαστική κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, ενός εκ των ιστορικότερων κεκτημένων του φοιτητικού και λαϊκού κινήματος είναι μια από τις πιο αντιδραστικές αλλαγές των τελευταίων χρόνων. Πλέον θα μπορεί να εισέλθει στο πανεπιστήμιο η αστυνομία για να καταπνίξει καταλήψεις, γενικές συνελεύσεις και συνολικά διαδικασίες του φοιτητικού κινήματος και πολιτικών και κοινωνικών ομάδων. Επιδιώκουν ένα μοντέλο φοιτητή (και στα πλαίσια του μοντέλου εργαζόμενου) πειθήνιου, παραγωγικού και πειθαρχημένου που θα αποστρέφεται από τις συλλογικές διαδικασίες και διεκδικήσεις. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τη διαγραφή των φοιτητών είτε μετά από ορισμένο χρονικό όριο (ν+ν/2 έτη σπουδών) είτε μετά από την τρίτη αποτυχία σε ένα μάθημα, καθώς και την περαιτέρω επιβολή αλυσίδων.
Η υλοποίηση όλων αυτών των στόχων είναι εδώ και χρόνια κατεύθυνση της Ε.Ε. με τη σύμφωνη γνώμη και των ελληνικών κυβερνήσεων ΝΔ- ΠΑΣΟΚ όπως έχει καθοριστεί αρχικά από τη σύνοδο της Μπολόνια και έχει προχωρήσει μέσα από συνεχείς συναντήσεις και συνόδους, με στόχο τη δημιουργία του Κοινού Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΚΕΧΑΕ). Είναι κομμάτι μιας συνολικής επίθεσης στους εργαζόμενους και τη νεολαία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, που συρρικνώνει το κοινωνικό κράτος και βαθαίνει την εκμετάλλευση σε όλες τις χώρες, ώστε η ευρωπαϊκή οικονομία να γίνει πιο ανταγωνιστική.
Στην Ελλάδα το μοντέλο του επιχειρηματικού πανεπιστημίου θα προχωρήσει μέσα από την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση που περιλαμβάνει το νέο νόμο πλαίσιο λειτουργίας των πανεπιστημίων, την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος αλλά και την εφαρμογή των νόμων για Αξιολόγηση, ΙΔΒΕ και ΔΟΑΤΑΠ.
Κοινός στόχος όλων αυτών είναι η δημιουργία ενός νέου μοντέλου εργαζομένου. Ενός εργαζομένου, ευέλικτου, απασχολίσημου, καταρτισμένου χωρίς συλλογικά δικαιώματα. Εργαζομένου που δεν θα μπορεί να αντιστέκεται στις ορέξεις της εργοδοσίας. Φτηνού εργατικού δυναμικού στα χέρια του κράτους και των επιχειρήσεων.

ΚΑΜΙΑ ΑΥΤΑΠΑΤΗ – ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΣΤΗΜΕΝΟ ΔΙΑΛΟΓΟ
Οι φοιτητές απάντησαν στο υπουργείο πετώντας στα σκουπίδια το προσχέδιο μαζί με το προσχηματικό διάλογο απάτη. Διαδηλώνοντας κατά χιλιάδες σε όλη την Ελλάδα μαζί με τους εργαζομένους την προηγούμενη εβδομάδα με ιδιαίτερη μαζικότητα και παλμό. Η κυβέρνηση εξάλλου έδειξε τη διάλογο θέλει . Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι οι αναδιαρθρώσεις στα πανεπιστήμια θα συνεχιστούν με στόχο την μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δήλωνε ότι τα μη κρατικά- ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν είναι ζήτημα που τίθεται για διάλογο, ενώ μετά από δύο μήνες καταλήψεων και κινητοποιήσεων των φοιτητών το υπουργείου συμπερίλαβε στο νέο νόμο έκτρωμα όλες τις αντιδραστικές διατάξεις τις οποίες αντιπαλευόταν οι φοιτητές.

Ο δικός μας διάλογος διεξάγεται εδώ και καιρό στα κατάμεστα φοιτητικά αμφιθέατρα, στους δρόμους που διαδηλώνουμε κατά χιλιάδες. Το φοιτητικό κίνημα κάνει διάλογο μόνο με βάση τις αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων και των συντονιστικών καταλήψεων και οι θέσεις του είναι εδώ και καιρό γνωστές στην κυβέρνηση που αρνείται να τις θέσει βάση διαλόγου. Τίποτα άλλωστε δεν είναι τυχαίο και με αφορμή αυτό τον κάλπικο διάλογο η κυβέρνηση προσπαθεί να κρύψει τη μοναδική αλήθεια, ότι οι επιλογές που κάνει είναι επιταγές της ΕΕ του ΣΕΒ και ανάγκες του κεφαλαίου.

Ακριβώς για αυτό το λόγο το φοιτητικό κίνημα είναι αποφασισμένο να συνεχίσει με ανυποχώρητο αγώνα διαρκείας, για την ανατροπή των νόμων και για την κατάκτηση των αιτημάτων του στη μόρφωση, στην εργασία και στις ελευθερίες. Ο αγώνας των φοιτητών για καλύτερη εκπαίδευση, εργασία και ζωή δεν αφορά μόνο αυτούς. Αφορά τους σημερινούς και αυριανούς εργαζόμενους τους μαθητές και όλη την κοινωνία. Πρέπει να απαντήσουμε με ένα μέτωπο Παιδείας – Εργασίας ενάντια στην κυβερνητική επίθεση.

Με βάση τα παραπάνω το φοιτητικό κίνημα δίνει τα επόμενα του ραντεβού:
- Στη σύνοδο του ΟΟΣΑ για θέματα παιδείας στην Αθήνα στις 27-28 Ιούνη, όπου οι φοιτητικές καταλήψεις πάνε να ματαιώσουν την σύνοδο που έρχεται να επικυρώσει την εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Οι εκθέσεις του ΟΟΣΑ για την εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα κατατοπιστικές και προπομπός των σημερινών μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση. Συγκεκριμένα οι εμπειρογνώμονες του ΟΟΣΑ θεωρούν πως το κράτος πρέπει να απεγκλωβιστεί από την επιχορήγηση των πανεπιστημίων, η οποία πρέπει να γίνεται μέσω του ιδιωτικού τομέα και των διδάκτρων. Τα πανεπιστήμια πρέπει να κάνουν συμπράξεις με επιχειρήσεις και τη βιομηχανία για την ανάπτυξη για την ανάπτυξη καινοτόμων πρωτοβουλιών. Όσο αφορά την γνώση θεωρούν ο΄τι είναι αναγκαία η μεταφορά από τις επιστήμες του ανθρώπου στις επιχειρηματικού τύπου δραστηριότητες. Τα πορίσματα του ο ΟΟΣΑ τα έβγαλε το 1995 και 1998 όταν υπουργοί Παιδείας ήταν ο Γ.Παπανδρέου και ο Αρσένης. Όσα στον Γιωργάκη και τον Αρσένη τότε ο ΟΟΣΑ τα ολοκληρώνει σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ με την συναίνεση του ΠΑΣΟΚ. Την κατεύθυνση της συνόδου την αποδεικνύει άλλωστε και το κεντρικό ερώτημα « ποίος θα πληρώσει για την ανώτατη εκπαίδευση» την απάντηση βέβαια την έχουν είδη δώσει αλλά λογαριάζουν χωρίς το ποτάμι του φοιτητικού κινήματος.
- Στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το Σεπτέμβρη. Έχει γίνει θεσμός οι κυβερνήσεις πλέον να ξεδιπλώνουν όλα το πρόγραμμα τους στη ΔΕΘ κάθε χρόνο. Το ίδιο έκανε με τις αντιδραστικές και αντεργατικές του μεταρρυθμίσεις ο Καραμανλής πέρυσι . Έχει γίνει όμως και θεσμός να διαδηλώνουν και εργαζόμενοι και οι νεολαία με άξονα τις δικές του ανάγκες και δίνοντας τη δική τους απάντηση στις κυβερνητικές επιλογές και ταράζοντας τι κλίμα συναίνεσης. Αυτό το Σεπτέμβρη θα εξαγγείλει ο Καραμανλής στη Θεσσαλονίκη την εκπαιδευτική του Μεταρρύθμιση στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης. Αυτό το Σεπτέμβρη θα πρέπει να βρίσκονται και οι φοιτητές εκεί μετά από την εξέγερση των δύο τελευταίων μηνών για να προτάξουν τα δικά τους αιτήματα και όνειρα απέναντι στους εφιάλτες που θα σπείρει πολιτική της κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του κεφαλαίου.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
- ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ
- ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ , ΟΧΙ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
- ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΙΔΒΕ, ΔΟΑΤΑΠ
- Να μην λειτουργήσει κανένα ιδιωτικό πανεπιστήμια(Ακαδημία ΓΣΕΕ, Δήμος Αμαρουσίου)
- Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης προς τα πανεπιστήμια, με ταυτόχρονη αύξηση των δαπανών για τις ανάγκες των φοιτητών και τις υλικοτεχνικές υποδομές των ιδρυμάτων. Κρατική επιδότηση για κάθε φοιτητή που σπουδάζει μακριά από το σπίτι του.
- Ένταξη όλων των τμημάτων ΕΠΕΑΕΚ στον κρατικό προϋπολογισμό
- Σίτιση, στέγαση, συγγράμματα, μεταφορές δωρεάν για όλου τους φοιτητές. Άμεση κατάργηση του ενοικίου στην εστία. Να δοθούν για φοιτητικές εστίες οι ολυμπιακές εγκαταστάσεις του ΠΑΝΘΕΣΣΑΛΙΚΟΥ.
- Κατάργηση των διδάκτρων για όλα τα μεταπτυχιακά. Κατάργηση του σεμιναρίου της Cisco που λειτουργεί στο τμήμα ΜΗΥΤΔ.
- Πρόσληψη καθηγητών πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης στο ύψος των αναγκών των ιδρυμάτων.
- Να διαλυθεί το ΕΣΥΠ.
- Να μην γίνει η σύνοδος του ΟΟΣΑ
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
• Ενιαία δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, χωρίς τεχνητούς διαχωρισμούς θεωρητικής και τεχνικής γνώσης, χωρίς οριζόντιους και κάθετους διαχωρισμούς, χωρίς ΑΕΙ-ΤΕΙ-ΚΕΣ-ΚΕΚ-ΙΕΚ, κατατμήσεις και διασπάσεις που δημιουργούν εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων.
• Μια σχολή ανά γνωστικό-επιστημονικό αντικείμενο, ενιαίο πτυχίο με όλα τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό.
• Πανεπιστήμιο, γνώση και έρευνα συνολική και απελευθερωτική στις ανάγκες τις κοινωνίας και όχι του κεφαλαίου. Όχι στην εξειδίκευση και την κατάρτιση.
• Ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση και στην έρευνα, σε οποιαδήποτε βαθμίδα της και σε οποιαδήποτε ηλικία, χωρίς κοινωνικούς, οικονομικούς, ταξικούς φραγμούς.
• Λιγότερες ώρες σταθερής και μόνιμης εργασίας με αύξηση των αποδοχών, χωρίς ελαστικά ωράρια και χωρίς το φόβο της απόλυσης και της ανεργίας.
• Έξω οι εταιρίες από τις σχολές
• Γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης προς τα πανεπιστήμια, με ταυτόχρονη αύξηση των δαπανών για τις ανάγκες των φοιτητών.
• Σίτιση- στέγαση- συγγράμματα- μεταφορές δωρεάν για όλους τους φοιτητές.
• Ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
• ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΜΕΧΡΙ ΠΕΜΠΤΗ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ
• ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΗΜΕΡΟ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 27- 28 ΙΟΥΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ
• Νέα Γενική Συνέλευση την Δευτέρα 3/7 στις 14:00
Γύρο Γενικών Συνελεύσεων τις δύο πρώτες εβδομάδες μετά την έναρξη μαθημάτων των σχολών
• Συμμετοχή στην πορεία στη ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη

Δεν υπάρχουν σχόλια: